Vi søger en Application Manager til en af vores offentlige kunder.

 

ANSVAR OG NØGLE LEVERANCER

ANSVARSOMRÅDER

  • Sikrer forventningsafstemning og skaber ejerskab, uddelegerer, motiverer og giver ansvar indenfor sit funktionsområde.

  • Sparrer med andre interessenter

  • Deltager i relevante fora, netværk og bidrager aktivt til deling af viden

  • Planlægger, styrer, leder og sikrer kommunikation med samarbejdspartnere i Koncern IT, samt forretningen, og har fokus på at forbedre og optimere denne.

  • Udviser ansvar og handlekraft på opståede problemer, og følger målrettet op med korrigerende handlinger i samarbejde med relevante interessenter

  • Involverer den relevante ledelse, sikrer opbakning og beslutninger i rette tid og indgår i et tæt og loyalt makkerskab med formanden for det forretningsvendte fora.

  • Skaber klarhed om visioner, mål og strategier og formidler dem til de forretningsvendte fora.

  • Ansvarlig for proaktiv leverandørstyring og -samarbejde

RAMMER/BEFØJELSER 

Økonomi: Har et økonomisk overblik hvor det er relevant i forhold til egne systemer, uden dog at kunne godkende økonomiske transaktioner.

Personale: Har ikke direkte personaleansvar, men har den faglige ledelse i eget funktionsteam, som kan være på tværs af teamopsplitningen i IT Applikationer.

Andet: Refererer til en teamleder

NØGLE LEVERANCER

  • Sikrer en stabil drift, med fokus på de forretningsvendte behov.

  • Sikrer relevant kommunikation ved både planlagt eller uforudset ustabil drift.

  • Sikrer et godt samarbejde med systemleverandøren

  • Koordinerer udviklingsopgaver med andre funktionsområder

  • Sikrer sammenhæng til den overordnede porteføljestyring på IT området

  • Sikrer at tiltag følger regionens it-strategi, it-principper, it-arkitektur og it-sikkerhed.

  • Repræsenterer Koncern IT i nationale fora og samarbejdsorganisering hvor relevant.

  • Deltage og evt. lede analysearbejde i funktionsområdet

 

KOMPETENCEPROFIL

  • Forventet niveau Strategiske kompetencer

  • Serviceorienteret - 5

  • Understøtter en effektiv organisationskultur - 4

  • Faglig indsigt - 5

  • IT-sikkerhed - 4

  • Forretningskendskab - 4


Tekniske og funktionelle kompetencer

  • DITS Governance struktur - 3

  • Leverer løsninger jf. Koncern IT’s strategi for området - 5

  • HPQC (ALM) som testværktøj - 3

  • Service Now - 3

  • Projektledelsesmetoder (Prince 2) - 3

  • ITIL kendskab - 4

  • Kravspecificeringsmetoder - 5

  • Udbudsprocesser og rådgivning herom - 3

  • Leverandørdialog og -styring - 5

  • Politisk indsigt - 3

Relationelle kompetencer

  • Have indlevelsesevne - 3

  • Være relations skabende, og samlende i eget funktionsområde - 4

  • Tillidsvækkende - 4

  • Sparring med andre - 4

  • Give og modtage feedback - 3

  • Lyttende - 4

  • Udvise respekt og indgå i gensidig dialog - 3

  • Samarbejde på alle niveauer i og udenfor organisationen - 5

  • Udvise autoritet - 3

  • Strategisk evne og erfaring - 4

Selvledelse og ledelseskompetencer

  • Have den faciliterende og ledende rolle i eget funktionsområde - 5

  • Struktureret og velforberedt - 5

  • Selvstændig og resultatorienteret -5

  • Vedholdende og har overskud i pressede situationer - 4

  • Arbejder meget selvstændigt og kan lede opadtil, nedadtil og til siderne - 5

 

KVALIFIKATIONS- OG UDDANNELSESKRAV FOR AT KUNNE BESTRIDE ROLLEN

Uddannelse (niveau/fagligt)

It teknisk baggrund, enten uddannelsesmæssigt eller erfaringsmæssigt.


Certificeringer

ITIL, HPQC (ALM), IPMA/Prince 2 eller lignende


Sprog

Dansk og engelsk


Andre forudsætninger

Det er en klar fordel at have min. 5 års erfaring som applikationsspecialist, applikationskoordinator eller projektleder

Start: Hurtigst muligt

Varighed: 4-6 måneder + option

Lokation: København

Onsite/remote: 3-4 dage onsite / 1-2 dage remote