Vi søger en Application Manager til en af vores offentlige kunder.
ANSVAR OG NØGLE LEVERANCER
ANSVARSOMRÅDER
Sikrer forventningsafstemning og skaber ejerskab, uddelegerer, motiverer og giver ansvar indenfor sit funktionsområde.
Sparrer med andre interessenter
Deltager i relevante fora, netværk og bidrager aktivt til deling af viden
Planlægger, styrer, leder og sikrer kommunikation med samarbejdspartnere i Koncern IT, samt forretningen, og har fokus på at forbedre og optimere denne.
Udviser ansvar og handlekraft på opståede problemer, og følger målrettet op med korrigerende handlinger i samarbejde med relevante interessenter
Involverer den relevante ledelse, sikrer opbakning og beslutninger i rette tid og indgår i et tæt og loyalt makkerskab med formanden for det forretningsvendte fora.
Skaber klarhed om visioner, mål og strategier og formidler dem til de forretningsvendte fora.
Ansvarlig for proaktiv leverandørstyring og -samarbejde
RAMMER/BEFØJELSER
Økonomi: Har et økonomisk overblik hvor det er relevant i forhold til egne systemer, uden dog at kunne godkende økonomiske transaktioner.
Personale: Har ikke direkte personaleansvar, men har den faglige ledelse i eget funktionsteam, som kan være på tværs af teamopsplitningen i IT Applikationer.
Andet: Refererer til en teamleder
NØGLE LEVERANCER
Sikrer en stabil drift, med fokus på de forretningsvendte behov.
Sikrer relevant kommunikation ved både planlagt eller uforudset ustabil drift.
Sikrer et godt samarbejde med systemleverandøren
Koordinerer udviklingsopgaver med andre funktionsområder
Sikrer sammenhæng til den overordnede porteføljestyring på IT området
Sikrer at tiltag følger regionens it-strategi, it-principper, it-arkitektur og it-sikkerhed.
Repræsenterer Koncern IT i nationale fora og samarbejdsorganisering hvor relevant.
Deltage og evt. lede analysearbejde i funktionsområdet
KOMPETENCEPROFIL
Forventet niveau Strategiske kompetencer
Serviceorienteret - 5
Understøtter en effektiv organisationskultur - 4
Faglig indsigt - 5
IT-sikkerhed - 4
Forretningskendskab - 4
Tekniske og funktionelle kompetencer
DITS Governance struktur - 3
Leverer løsninger jf. Koncern IT’s strategi for området - 5
HPQC (ALM) som testværktøj - 3
Service Now - 3
Projektledelsesmetoder (Prince 2) - 3
ITIL kendskab - 4
Kravspecificeringsmetoder - 5
Udbudsprocesser og rådgivning herom - 3
Leverandørdialog og -styring - 5
Politisk indsigt - 3
Relationelle kompetencer
Have indlevelsesevne - 3
Være relations skabende, og samlende i eget funktionsområde - 4
Tillidsvækkende - 4
Sparring med andre - 4
Give og modtage feedback - 3
Lyttende - 4
Udvise respekt og indgå i gensidig dialog - 3
Samarbejde på alle niveauer i og udenfor organisationen - 5
Udvise autoritet - 3
Strategisk evne og erfaring - 4
Selvledelse og ledelseskompetencer
Have den faciliterende og ledende rolle i eget funktionsområde - 5
Struktureret og velforberedt - 5
Selvstændig og resultatorienteret -5
Vedholdende og har overskud i pressede situationer - 4
Arbejder meget selvstændigt og kan lede opadtil, nedadtil og til siderne - 5
KVALIFIKATIONS- OG UDDANNELSESKRAV FOR AT KUNNE BESTRIDE ROLLEN
Uddannelse (niveau/fagligt)
It teknisk baggrund, enten uddannelsesmæssigt eller erfaringsmæssigt.
Certificeringer
ITIL, HPQC (ALM), IPMA/Prince 2 eller lignende
Sprog
Dansk og engelsk
Andre forudsætninger
Det er en klar fordel at have min. 5 års erfaring som applikationsspecialist, applikationskoordinator eller projektleder
Start: Hurtigst muligt
Varighed: 4-6 måneder + option
Lokation: København
Onsite/remote: 3-4 dage onsite / 1-2 dage remote