emagine søger en C# konsulent i samarbejde med en af vores partnere.

Der skal flyttes et intern værktøj hos kunden i en-til-en migrering til en ny kodeplatform (C#), og derudover udvide noget funktionalitet i værktøjet, som der skal anvendes i forbindelse med Windows 11.


Vores partner har deres interne supportværktøj, som i mange år været en HTA applikation, som bliver brugt i dag og er  fuld funktionsdygtig.

Dette interne supportværktøj viser en masse information vedr. et  device, Hardware information, installeret software, oplysninger om brugerens AD konto og Office 365 licenser,  med hurtig adgang til eksempelvis C#, ConfigMgr remote værktøjet og diverse links til eksterne systemer.

Vores partner har været godt i gang med at flytte HTA udgaven til en C# version, og har lavet de fleste menuer, datavisninger  mv. men der mangler noget funktionalitet bag nogle af menuerne og diverse små fejlrettelser, som filtrering af datavisning mv.

Der er integration fra deres interne supportværktøj over i mod AD, Intune, ConfigMgr og diverse databaser(primært flade tabeller i en SQL database) , så der skal være kendskab til udtræk af data fra disse systemer.

 

En af deres mest presserende udfordringer, og det er også en funktionalitet der mangler i den nuværende HTA udgave, er understøttelsen af at kunne få trukket LAPS password ud fra AD’et for Windows 11 maskiner. Vi kan for  Windows 10 maskiner, som det er i dag, da de pt. anvender Microsoft Laps og ikke Windows LAPS(som Windows 11 gør brug af), hvor der anvendes nogle andre attributter i AD’et.

Dog skal den nuværende integrationen af LAPS udtrækning laves på en anden måde, da det foregår direkte i koden og da der  anvendes en proxy user til dette, er det lidt noget skidt, da det var forholdsvis nemt at decompile exe filen og finde de anvendte credentials.

 

Så udover at det interne supportværktøjet skal færdiggøres i en version 1 (Når HTA udgaven er migreret 1 til 1 til C# platformen, der vil nok  løbende komme nye feature request),  skal der  udvikles en webservice, som kan authenticate om  den bruger, som afvikler supportværktøjet, har lov til at få adgang til LAPS passwordet  for en pågældende PC. Al LAPS aktivitet bliver i dag logget i en SQL database, og det skal det fortsætte med, så de kan monitorere brugen af LAPS passwordet.

Start: 02.01.2025

Varighed: Ca. 1 måned

Lokation: Randers

Allokering: Fuldtid