Category: Client Cases

Saxo Bank: Skalering med IT-talent fra Polen

Saxo Bank er en global aktør i en dynamisk sektor præget af skarp konkurrence, og hvor IT spiller en afgørende rolle. For dem er det kritisk at have adgang til de rette IT-kompetencer.

Med hjælp fra emagine kom Saxo Bank lynhurtigt i gang med et skræddersyet nearshoring-setup.

Arne Henningsen, Saxo Bank - Danmark

Arne Henningsen Saxo Bank

For Saxo Bank er det alfa og omega at kunne levere i henhold til stramme deadlines og for at opnå en konkurrencemæssig fordel.

Det er en udfordring at finde dygtige folk indenfor frontend teknologier såsom JavaScript; et område hvor det ikke vrimler med kvalificerede folk lokalt.

Da banken stod foran at skulle skalere deres sitecore team, var nearshoring i Polen en oplagt mulighed for at løse den udfordring.

 

Lynhurtigt i gang med et nearshoring-setup

Med hjælp fra emagine kom Saxo Bank lynhurtigt i gang med et skræddersyet nearshoring-setup. Opstarten i Polen skulle vise sig at være meget let, også selvom Saxo Bank er en stor og kompleks virksomhed.

Generelt oplevede Saxo Bank, at onboardingen af de polske konsulenter var sammenlignelig med onboardingen af deres danske.

Siden 2017 hvor Saxo Bank startede med nearshoring, har Saxo Bank været i stand til at skalere op og styrke nødvendige områder, når det har været nødvendigt.

Desuden har Saxo Bank oplevet, hvordan det er at have nem adgang til ikke blot dygtige konsulenter, men ligeledes konsulenter der er yderst engagerede i deres arbejde.

emagine har gennem hele Saxo Banks nearshoring-rejse taget ansvar for både at bringe de rette IT-konsulenter ombord, men har også taget hånd om hele nearshoring-opsætningen.

Arne Henningsen fra Saxo Bank


 

  Siden 2017 hvor Saxo Bank startede med nearshoring, har Saxo Bank været i stand til at skalere op og styrke nødvendige områder, når det har været nødvendigt.